Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

Candy och debut för Debbie i ringen.

Av Anette - 30 augusti 2010 21:51

Så nu har Candy varit på parningsresa, om hon blir dräktig väntas valpar i vecka 43. Vi tackar Rosie och Harry för att Candy fick komma och bo hos er.

I helgen var det sennenspecial i Ängelholm och självklart åkte jag dit och tittade på alla vackra hundar som ställdes, Debbie fick följa med, och hon tog det med ro. Debbie roade sig med att leka med den superfina hanen US CH SE UCH FI UCH SAPPHIRES`S BRISCOE, uppfödare och ägare: Carol Abuthnot, USA. han vann i Championklassen, tvåa kom SE UCH NELLYVILL`S DRESSED TO IMPRESS (VICTOR) Ägare: Susanne Johansson, Kennel Honey-Mix.

Hur det gick i de övriga klasserna har jag inte riktigt koll på, så därför skriver jag ingenting om det. jag och Debbie hade en trevlig dag, vi träffade och umgicks med människor jag inte mött tidigare,hoppas det blir fler tillfällen.

På söndagen var det debut för Debbie i utställningsringen, jag hade anmält henne till en Inoff utställning i Örkeljunga, sa till min sambo, som inte följde med, att jag kommer om ungefär två timmar, längre tid tar det inte. (vi åkte ca: 07.30)

Debbie skötte sig superbra i ringen och blev BIR valp med HP, Sen blev det en liten väntan tills de övriga i grupperna hade sprungit runt i ringen. då var det dax för Debbie och mej att springa i ringen igen, Debbie vann den klassen oxå hon blev BIG, ojj så kul det var, detta var ju Debbies första utställning. Domaren gratulerade och vi fick ännu en rosett, varpå domaren sa att nu får ni stanna kvar tills i eftermiddag (kl: var ca: 11.00 ) jaha då var det bara till att ta en tur med Debbie i skogen intill och  sen äta en lätt lunch. Det blev en lång väntan, Ca: 14.00 var alla klasserna färdiga, och kl: 14.30 startade BIS grupperna i stora ringen. Valpar 4-6mån. skulle in först, så Debbie och jag kom in först, vi var tror jag tio stycken som stod i ringen med våra valpar av olika raser.jag tror vi var tio stycken. Lite nervös är man, detta var ju så stort att få springa i BIS ringen, Debbie skötte sig superbra, lite trött var hon, vi hade ju varit iväg tidigt och varit på utställningen  i sex timmar. vi tio fick springa först en och en fram och tillbaka och sen ett varv runt ringen, varefter domaren tackade av fem stycken (tror jag att det var)  sen var vi fem kvar.

Domaren gick fram till tjejen bredvid mig och sa att hon hennes hund blivit BIS 5, Domaren går sen fram till mig och Debbie och säger att ni har blivit BIS 4. Debbie fick ännu en rosett (en grön denna gång) En kasse som innehöll, en burk plack off,  hundben,  och en 1 års, vetr. försäkring i Folksam, ska kanske ta och byta försäkring på hundarna nu då, nej då  inte alls försäkringen i folksam som vi vann varar i ett år, så jag har tiden på mig att byta försäkring, om jag så vill.

Debbie fick fyra rosetten med sig hem.så vad gör det att det tog hela dagen och att vi  inte  var hemma förrän kl.16.00

Nästa helg bär det av till Ljungby.


Ha en bra vecka


Anette/Debbie


 
 
Catharina

Catharina

30 augusti 2010 23:58

Grattis till Debbies utställningsdebut, vilken början

http://bernerlyans.se

 
C.L

C.L

1 september 2010 00:07

Låter som en helt underbar dag för Er. GRATTIS!

http://www.fago.nu

 
Pernilla & Akira

Pernilla & Akira

2 september 2010 00:21

Grattis!! va roligt :) fin debut för lilltjejen :)

http://www.akiraqueen.com

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

2 september 2010 11:35

Vi håller alla tummarna som går för Candy:)

Och ett JÄTTE GRATTIS till Debbies debut så roligt att det gick så bra för henne.
Men hon är en fin tik;)

Sköt om er stora kjamen från oss

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

3 september 2010 21:47

Ännu en gång, grattis till Debbies superdebut i ringen. Och vilka fina vinster ni fick. Jag håller tummarna för en valpkull på Candy.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 8 maj 2012 12:14

jaha då var det röntgat, och Debbie var tyvärr inte dräktig denna gång   Men som man säger, det går fler tåg.    Vi provar igen på kommande löp, samma kombination. Ni som vill stå kvar på kommande valpar efter Debbie/Watson, får maila eller rin...

Av Anette - 16 april 2012 14:50

Så nu har Monowi Calypso Coffee ( Calle ) fått sin första vacinationspruta, chipp och blivit besiktad, allting var ok med den lille, inget navelbrock och ingen svansknick. På fredag flyttar han till sin nya familj i Skåne, blir lite tomt men så är de...

Av Anette - 26 mars 2012 10:39

Jaha då har Debbie och jag varit en tur till Skåne igen, denna gång var det daxs för utställningen Int. i Malmö. En lång väntan blev det, En av Candys valpar ut B-kullen ställdes oxå, blev väl inte det bästa reultatet, men domaren var hård men myck...

Av Anette - 15 mars 2012 10:51

Havika´s Deborah C´est  Moi   ( Debbie ) kom i löp lite tidigare än väntat. Så förra helgen drog Debbie och jag ner till Skåne och träffade den förtjusande, snygga Doremis Watson Brad.   Watson är en superduktig gentleman, Debbie blev nog kär, det sk...

Av Anette - 24 februari 2012 02:48

Ojj det var länge sen som jag skrev något i bloggen.Men varför skriva bara för skrivandets skull. Monowi Adorable Sweet Cindy ( Candy ) parades i december, med den snygga hanen Pregestas Björne Björnbuse. Vi valde att inte ta något ultraljud, uta...

Ovido - Quiz & Flashcards