Alla inlägg under maj 2010

Av Anette - 24 maj 2010 13:37

Helgen har varit underbar, Gick in och tittade på hunddatan i lördags, för att se om kanske Agnes resultat hade kommit in, och de hade det Agnes är friröntgad  HD B blev det och armbågarna visste vi sen innan att det var ok. Det vi tycker är mycket märkligt det är att vetr sa att det inte hade blivit bättre sen sist hon röntgades i oktober. Lite märkligt hade det HD resultatet skickats in hade hon varit fri i oktober, nu blev det en fördröjning (7mån) och en kostnad till. Ja jag vet att  vetr inte får säga resultatet, Det har jag hört flera gånger, Den ena gången säger de, att det ser bra ut, oxå blir det så fel, Men att de säger att det inte är bra och sen är det ett bra resultat , ja jag vet inte vad jag ska säga om det. det är ju i slutändan vetr. på Skk som bedömmer.

Klart vi är superglada, Våran lilla så kallad A-kull kan vi nog kalla MIRAKELKULLEN!

Det är en MIrakelkull. Med en tik som inte visste riktigt hur hon skulle bete sig och ingen hängning blev det och ett snitt ovanpå det, och där vetr. gör en missbedöminng och steriliserar tiken. Så visst är det en MIRAKELKULL!

Nu ska vi se oss om efter ett par lämpliga kavaljerer till tjejerna Candy och Agnes, de fyller två år i julimånad och Agnes är först ut hon kommer i löp under Augustimånad.


Tack Rosmarie och Harry för lånet av Fabbe (det blev ju ett toppenreultat)

Och tack till Marianne för all hjälp.


Ha en bra måndag


Anette/Stefan


PS!  om ca: 4 veckor kommer lilltjejen hem, och vi längtar  såå efter henne, hoppas jag får lite bilder i veckan.Då sätt de in här i bloggen.

Av Anette - 18 maj 2010 11:24

I går var det dax för HD röntgen på Agnes, Agnes har röntgats en gång tidigare, och då var hon inte färdigväxt enligt vetr. men nu så var det åter dax, Armbågarna såg jättefina ut, som vid tidigare röntgen, Höger höft var ok, Vänster höft eventuellt kan det bli till ett c, Men vi hoppas och håller tassar och tummar för att det är ok där oxå. Svaret kommer om en veckas tid!

jag har problem med att skicka mail från min mailadress, Så får ni inga svar tillbax, så vet ni varför, Men det går bra att ringa eller skicka sms. Så hoppas jag att det löser sig längre fram.


Nu är det dax att ta en tur i trädgården för årets skörd av rabarber!


Anette/Stefan

Av Anette - 16 maj 2010 19:51

             Våra hundar mår bra. Fortsättningskursen i rallylydnad går mot sitt slut och jag har anmält till Rallyldnadtävling i Junimånad, det ska bli spännande och tävla, det var ett tag sen. I går var vi och hälsade på Wilma och Fabians tikvalp Nr:1 Adorable sweet Cindy (Candy) hon har verkligen växt på till sej, får se om vi ska anmäla till någon utställning framöver. Vi tog lite bilder på henne och de ska jag försöka och sätta in i bloggen, Nya bilder har vi oxå tagit på Wilma, Nova och Chica, de sätts oxå in och fler blir det framöver. I morgon ska Wilma och Fabians tikvalp Nr:2 röntgas, och vi håller alla tummar och tassar vi kan att det ser bra ut.

Vi har ju som sagt lite planer för dessa tikvalpar och mer om det kommer längre fram i sommar/Höst.

 Äntligen är det bestämt vilken tikvalp som kommer att bli vår, men jag kommer inte att avslöja det nu, utan det får bli när hon kommit hem till oss.det dröjer ett tag till och vi längtar såå efter henne!

Ska se om jag kan få några bilder på henne och då sätts de in i bloggen.


Ha en bra söndag kväll!


Anette



Ovido - Quiz & Flashcards