Alla inlägg under juni 2010

Av Anette - 30 juni 2010 13:25

Förra veckan började med en rivstart, Agnes hade kommit i löp, så det var dax och åka ner till Skåne och hämta henne, progprov på onsdagen visade på parning till Midsommarhelgen, ojjdå vi som skulle ha gäster, men vi löste det ganska så bra. planerad parning var på söndagen, vi bestämde och och komma så tidigt som möjligt eftersom det länge framåt dagen blir varmare.


På söndag morgon fick jag en samtal, från hanens ägare hon hade blivit magsjuk, så det kunde inte bli någon parning med den hanen, och det går ju inte att vänta tills magsjukan går över, tikar är ju enbart i höglöp en till tre dagar, och att låna hem hanen gick inte. jag hade innan Agnes skulle komma i löp valt ut ett antal hanar som jag kunde tänka mig var lämpliga till Agnes och att kombinationen skulle va bra, Så jag ringde och väckte en underbar,trevlig, snäll och go tjej kl.07.30 på söndag morgon, och fick låna hennes hane, en superskön och trevlig hane, som verkligen kunde sin sak.Så nu väntar vi med spänning och ser om Agnes bär någon frukt.

Så tänkt på att alltid ha både  A och B- plan, för allting kan inträffa.


Vi har fått hem vår underbara lilla Norska tjej, Deborah heter hon.

En lugn och självsäker tjej. Ska sätta in lite bilder på henne.


Vi tackar Trude för att vi fick köpa Deborah, denna underbara, snygga ,söta goa, lilla tjej.


Och vi tackar tjejen som jag väckte kl.07.30 i söndags och vi tackar Marianne för hjälp och fikat,  hoppas vi ses snart igen.

Vem denna hane är och vem som äger honom, kommer vi att avslöja om ett par veckor.


Ni andra får ha en underbar sommar.


Anette/Stefan

    

Av Anette - 6 juni 2010 15:50

jaha då har vi tävlat igen, Det var ett tag sen. Det var endast nybörjarklass denna gång, så vi var inte så många som tävlade endast 11 st. I nybörklassen, har man alltid hundarna i koppel, och det var ett tag sen som Wilma och jag har tränat med koppel, men det kan man inte skylla på, så det gick som det gick vi blev inte godskända denna gång i heller, Wilma var inte på hugget, hon tittade på allt annat och ville inte alls var med denna gång, värmen eller! ja det var ju ganska så varmt denna dag, Men vi tar nya tag, någon gång ska det gå vägen, Vi har haft avslutning i Rallylydnadskursen; fortsättningskursen, så jag får fundara på  om jag ska gå samma kurs igen typ blandat fortsättning/Elit kursen, får se,  jag får ju snart hem min nya valp och då är det tänkt att gå lite kurser med henne.

Vi har varit och hälsat på Monowi Amacing Grace Kelly (Agnes) vi passade på och ta några nya bilder på henne. Hon har växt upp till en riktigt snygging och hon är väldigt lik sin mamma Wilma. Så de sätts in här i bloggen, och vi kommer att starta upp en ny hemsida, den kommer att bli klar i början på Julimånad.

Just nu har vu fullt upp med skolavslutning.

Som sagt nu kommer snart vår nya valp och vi längtar så efter henne, hennes namn är Deborah, snyggt eller, ja det tycker i varje fall vi, vad vi kommer att kalla henne för inte riktigt bestämmt ännu, men det lutar åt Debbie.

   

Monowi Amacing Grace Kelly (Agnes) 

Monowi Amacing Grace Kelly (Agnes) 

    

Swissmade Ärbara Ällinor (Wilma)


Ha en skön söndag!

Anette

Ovido - Quiz & Flashcards