Alla inlägg under december 2009

Av Anette - 21 december 2009 14:07

   jaha då är det snart Julafton,ja jag ska tillbringa min Julafton på jobbet men det är ok, alla kan inte ha ledigt,Snö har vi oxå fått, som alla andra, en dag var temperaturen nere på 11- och då var det rejält kallt vill jag lova, bäst att hålla sig inomhus, men har man hundar så måste man ju ta sig ut, flera turer varje dag blir det, så det är bara till att pälsa på sig så mycket det går och ta sig ut, ja jag gillar inte snö och inte gillar jag när det är så kallt i heller, men det blir snart sommar igen med 25-30g och det gillar jag.Vi har fått fina bilder på Wilmas och Fabians tikvalp nr: 2 Amacing Grace kelly (Agnes) hon är så otroligt lik Wilma! Ska se om jag kan sätta in bilderna på henne här i bloggen, försökte även mig på att ta  en Julbild på Wilma,Nova och Chica det blev sådär, men jag sätter in den oxå.

Detta får bli  det sista bloggandet för i år!

och vi på Monowi önskar er alla En GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR!


Anette/Stefan


Lite bilder på Agnes

       

Av Anette - 11 december 2009 13:02

ja här händer det inget speciellt just nu, inväntar löp för Wilmas  tjejer, sen är det daxs för röntgen.Båda tjejerna har växt rejält och ser bra ut ! Tiknr 2 har gått på kurs och blev bästa tik i lydnadsklassen, bra jobbat! kanske nästa blivande lydnaschampion! Tiknr 1 har provat på utställning fick en tvåa domaren tyckte hon var en aning kraftig så ett par kilo mindre så blir det bra till nästa utställning.

Wilma är nästan pälslös men vi hoppas att hon rättar till sej, har planer på att ställa henne nästa år.Nova börjar bli till åren, fyller 12 nästa år, men är för övrigt pigg och äter som en häst om hon får chansen. Och  `lilla` Chica bor fortfarande kvar hos oss, om hon ska stanna kvar hos oss återstår och se till nästa år. Ska ändra om bland våra länkar, fler ska läggas till och några ska plockas bort.ja det var väl allt för denna gång, nu väntar en helg på jobbet.


Ha en bra helg


Anette// Stefan

Ovido - Quiz & Flashcards