Alla inlägg under september 2011

Av Anette - 22 september 2011 17:03

Vi har fått nya bilder på B-kullen Tackså jätte mycket.  


     

Av Anette - 14 september 2011 11:31

Äntligen kom vi iväg på bernerträffen, ett tag sen sist, det blir ju så ibland när man jobbar som jag gör. tre av B-kullens valpar kom oxå, jättekul och se dem igen.

För första gången har jag varit och ställt på Sofiero.

Debbie var inte sitt rätta jag, på morgonen var hon inte alls sugen på att åka bil, men vi kom iväg lite sent men!


Framme vid utställning ca:08.30, bedömningarna började kl:09.00, det var lång kö vid vetr.besiktningen så vi kom in fem minuter innan bedömningen startade, en aning stressigt blev det, och Debbie som inte var på det bästa humöret i heller. Och dessutom hade hon börjat och fälla av sin päls i början på veckan.


Väl inne i ringen skötte hon sig som hon brukar excellent!

Vi ställde upp, och tyvärr så var det hundbajs i gräset just där jag skulle ställa upp henne ( att de inte kunde tagit upp det är en aning tråkigt)

Debbie satte nosen i marken och det är klart luktar det så ska det nosas på.

Men Debbie skötte sig suveränt vid springandet och vid uppställningen framför domaren.


Debbie fick Excellent men blev oplacerad i kk.

jag är nöjd med placeringen, det kunde varit sämre, Debbie är inte utställd på officiella utställningar mer änn tre gånger tidigare och jag har inte  gått någon handlerkurs, enbart ringträningar ett fåtal gånger.


Debbies kritik från Sofiero Nat. 11/9:


Nice head, feminine, a little uppright in front but balanced, w/rear.

level toppline, Good side gait, nice bend of stifte.

Would like a shoter neck.


Excellent KK oplacerad  (Av 8)


Denna vecka startar Skk Juridikurs (avtal och lagar) jag tänkte gå och förnya mina kunskaper har gått alla uppfödarkurserna sen tidigare men det skadar inte och gå igen, alltid är det något nytt som tillkommit.


Våran Baloo i B-kullen som kom tillbaka till oss, har fått ett nytt hem och flyttat till Helsingborg.

Vi önskar lycka till med honom och det var jättekul att träffa honom igen på Bernerträffen.


Nu blir det ett uppehåll i ringarna ett tag!!!


Ha en bra onsdag


Anette




Ovido - Quiz & Flashcards