Alla inlägg under februari 2012

Av Anette - 24 februari 2012 02:48

Ojj det var länge sen som jag skrev något i bloggen.Men varför skriva bara för skrivandets skull.

Monowi Adorable Sweet Cindy ( Candy ) parades i december, med den snygga hanen Pregestas Björne Björnbuse.

Vi valde att inte ta något ultraljud, utan tog en röntgen, veckan innan valpning för att vara säkra på om det fanns någon valp, Candy som tiken kallas visade inte några särskilda tecken på att vara dräktig, jo hennes juver var ju stora, men de kan de bli även om tiken är skendräktig. Hon var inte speciellt stor och vi kunde inte känna någon valp.Men det visade sig att candy var dräktig, men endast bar på en valp. Candy valpade den 22/2, det blev en vältecknad hanvalp.

 

Vår Norska tjej Havikas Deborah Cest Moi ( Debbie). röntgade HD och ED i våras, tyvärr fick hon HD H C, resten fritt då.

För ett tag sen röntgades höften om, och det såg jättebra ut, så bilden skickades in till skk, och resultatet blev HD  B.

Resultatet för röntgen på vår Norska tjej är HD v A  HD h B  ED  0.

Planerna är och para henne längre fram, när och med vilken hane är inte bestämmt ännu.

Det får vi titta på längre fram.

Vidare har jag anmält Debbie till en Inoff utst. om ett par veckor och jag har även anmält till Malmöutställningen i mars månad.

Jag har även fått hemma mina skaklar så nu är det bara hjulen som saknas, sen blir det lite dragträning med Wilma och Debbie. vem vet kanske det blir tävling oxå längre fram .

 

ha the best

 

Anette

 





Ovido - Quiz & Flashcards