Alla inlägg under februari 2010

Av Anette - 24 februari 2010 13:47

Nu var det ett tag sen som vi skrev i bloggen, ibland så hinner man inte, Vi har fått massor med snö ca: 1 meter, så helgen tillbringade sambon och sonen med att skotta bort all snö på uppfarten, trädgården och altantaket.Själv tillbringade jag den mesta tiden i sängen, jag jobbar enbart nätter och jobbade förra helgen.

Ett glatt besked är att tiken är dräktig, där vi tingat valp ifrån, så nu hoppas vi att allt går bra och att det blir många valpar.

I nästa vecka börjar fortsättningskursen i Rallylydnad, det ska bli så kul och komma igång igen.

har tittat igenom vår hemsida och ser att det saknas en del uppgifter som valpkullar och information om oss, telenummer, adress mm. Informationen om Chica är inte kvar, då vi plockade bort den då hon flyttade, men nu när hon är tillbaka så ska vi lägga till henne bland våra hundar. Ska se om vi kan uppdatera i helgen, jag har lite problem med att göra det själv, så jag får be sambon, sonen om hjälp.


Tittade in på SSHK -sida och såg att det var 40  bernerkullar på gång, Ojj det var många. Alla bernerkullar skrivs inte in på SSHK- sida, Så det är säkert fler kullar på gång.


NU så ska jag titta igenom bilderna från gårdagen och sätta in dem i bloggen.


Ha en bra onsdag!


Anette
















                    

Av Anette - 6 februari 2010 12:41

Snö! nu börjar jag bli trött på det här Snöandet! Tar det aldrig slut, I början av veckan när jag var ute en sväng med hundarna, så plötsligt gjorde Wilma och Chica ett ryck! jag  halkade och föll pladask ner på rygg i snön och  släppte alla kopplen och började ta mig upp, Då kom grannens hund springades och for som en skottspoling omkring oss, grannen stod i trädgården och uppmärksamma inte att hennes hund sprungit ut, så där stod jag plötsligt med fyra hundar, varav mina tre hade koppel på. efter en stund fick jag samlat in mina, grannens hund sprang fortfarande omkring oss, så efter ett tag kom grannen ut och roppade på sin hund, långt om länge gick hon till sin matte, så jag och mina hundar kunde fortsätta vår promenad. Jag klarade mig och undkom skador, lite ont i vänster arm, men det går säkert över snart.Tycker att har man ingen kontroll på sin hund i trädgården, är det kanske dax att sätta upp staket,  Lite kompostnät runt om räcker gott och väl. i varje fall för mina hundar.

Nu har det gått lite mer änn två veckor och vi väntar med spännnig på om tiken är dräktig!  (där vi har tingat valp). Vi håller tummarna och hoppas på ett gäng valpar till våren!


Under tiden så letar vi hane till  Wilmas och Fabbes tikvalp Nr: 1 Adorable sweet Cindy (Candy) hon började  löpa fyra dagar efter röntgen, men det gick vägen ändå, så nu lär hon inte komma i löp förräns till höst/Vintern. Så nu blir det till att titta  på hunddatan för att se olika kombinationer som kan tänkas bli bra, Vi har några kandidator men vi har ännu inte bestämmt någon hane för denna tik.

Under tiden väntar vi på att Tikvalp nr: 2 ska röntgas Amazing Grace Kelly (Agnes). det blir troligtvis inte förrän till våren.


Vi vill oxå passa på och önska min syrra lycka till med nya valpen Molle (Tollare).

Syrran fick ju tyvärr ta bort sin älskade Candy  (Tollare) i sommras. Mycket tråkigt,  Candy var en super hund, lydig och lättlärd, meriter hade hon oxå, ViltspårsChampion.

Och sammtidigt önskar vi er lycka till med röntgen på Misty (Tollare).


Er andra önskar vi en bra lördag/Söndag


Anette/Stefan





Ovido - Quiz & Flashcards