Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Agnes.

Av Anette - 20 augusti 2010 12:23

Jag har inte hunnit skrivit Bloggen på ett tag, vi har haft fullt upp här hemma hos oss, bland annat med kalas och löpande tikar och parning.

Vi hade som sagt valt att inte ta något ultraljud på vår fodertik  Agnes av vissa själ, utan låta naturen ha sin gång. Nu var det så att våra fodervärdar skulle åka på en tur på ett par dagar och de ville gärna veta om Agnes var dräktig eller ej, Agnes hade inte vissat några särskilda tecken på att vara dräktig, men hoppet fanns där ändå, så de tog ett ultraljud och tyvärr så visade det sig att Agnes inte bar på några valpar, om hon har varit dräktig och resoberat bort valparna vet jag tyvärr inte i dags läget, då fodervärdarna är på semester.

Lite tråkigt att Agnes inte var dräktig men det är sånt som händer.

Vi har beslutat att göra ett nytt försök och para henne igen till våren.

Någon gång måste man väl ha tur.

Nu till något annat, Candy våran andra fodertik har oxå kommit i löp och vi tog beslutet att para henne oxå, vilken hane vi har använt, kommer vi att sätta in på hemsidan, när vi vet om hon är dräktig.

De övriga hundrna mår bara bra, Novas stygn efter operationen tog jag bort i förra veckan, det ser jättefint ut, och hon mår efter omständigheterna bra, Wilma mår oxå bra, jag kommer att tävla lite i höst med henne i Rallylydnad, Chica mår som hon brukar, toppenbra. och lilla Debbie är en superhund,jag håller på och träna lite ringträning inför kommande utsällning. Ska bli kul och ställa hund igen.



Nu ska jag ta en tur med hundarna och ta lite nya foto  med min nya kamera, som jag fick på min födelsedag idag!


Ni får ha en bra helg!

kramar

Anette


 
 
Catharina

Catharina

21 augusti 2010 12:32

Så tråkigt att inte Agnes var dräktig, man blir ju bara så besviken. Men jag håller tummarna att det blir Candy bebbar istället.

http://bernerlyans.se

 
Maria

Maria

23 augusti 2010 09:32

Så synd att inte Agnes vad dräktig!
Nu håller vi alla tummar och tår för Candy ska få smått.
Ha det gott,kanske vi ses till helgen i Ängelholm?

Kramar María& Co

http://ellebacken.webs.com

 
Marianne

Marianne

23 augusti 2010 22:01

Tråkigt att Agnes gick tom, men jag håller tummarna för att ni ska få en kull på Candy istället.Det är sällan vi tar något ultraljud på tikarna, gör vi det så har det särskilda skäl och inte av nyfikenhet.Jag tycker det är en spännande tid då man får gå och känna på tiken istället för att ta ett ultraljud som inte alltid visar rätt.
Grattis på födelsedagen i efterskott, kul med ny kamera. Nu får vi väl se massor av foton här.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 8 maj 2012 12:14

jaha då var det röntgat, och Debbie var tyvärr inte dräktig denna gång   Men som man säger, det går fler tåg.    Vi provar igen på kommande löp, samma kombination. Ni som vill stå kvar på kommande valpar efter Debbie/Watson, får maila eller rin...

Av Anette - 16 april 2012 14:50

Så nu har Monowi Calypso Coffee ( Calle ) fått sin första vacinationspruta, chipp och blivit besiktad, allting var ok med den lille, inget navelbrock och ingen svansknick. På fredag flyttar han till sin nya familj i Skåne, blir lite tomt men så är de...

Av Anette - 26 mars 2012 10:39

Jaha då har Debbie och jag varit en tur till Skåne igen, denna gång var det daxs för utställningen Int. i Malmö. En lång väntan blev det, En av Candys valpar ut B-kullen ställdes oxå, blev väl inte det bästa reultatet, men domaren var hård men myck...

Av Anette - 15 mars 2012 10:51

Havika´s Deborah C´est  Moi   ( Debbie ) kom i löp lite tidigare än väntat. Så förra helgen drog Debbie och jag ner till Skåne och träffade den förtjusande, snygga Doremis Watson Brad.   Watson är en superduktig gentleman, Debbie blev nog kär, det sk...

Av Anette - 24 februari 2012 02:48

Ojj det var länge sen som jag skrev något i bloggen.Men varför skriva bara för skrivandets skull. Monowi Adorable Sweet Cindy ( Candy ) parades i december, med den snygga hanen Pregestas Björne Björnbuse. Vi valde att inte ta något ultraljud, uta...

Ovido - Quiz & Flashcards