Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

Våren är på väg!

Av Anette - 16 maj 2010 19:51

             Våra hundar mår bra. Fortsättningskursen i rallylydnad går mot sitt slut och jag har anmält till Rallyldnadtävling i Junimånad, det ska bli spännande och tävla, det var ett tag sen. I går var vi och hälsade på Wilma och Fabians tikvalp Nr:1 Adorable sweet Cindy (Candy) hon har verkligen växt på till sej, får se om vi ska anmäla till någon utställning framöver. Vi tog lite bilder på henne och de ska jag försöka och sätta in i bloggen, Nya bilder har vi oxå tagit på Wilma, Nova och Chica, de sätts oxå in och fler blir det framöver. I morgon ska Wilma och Fabians tikvalp Nr:2 röntgas, och vi håller alla tummar och tassar vi kan att det ser bra ut.

Vi har ju som sagt lite planer för dessa tikvalpar och mer om det kommer längre fram i sommar/Höst.

 Äntligen är det bestämt vilken tikvalp som kommer att bli vår, men jag kommer inte att avslöja det nu, utan det får bli när hon kommit hem till oss.det dröjer ett tag till och vi längtar såå efter henne!

Ska se om jag kan få några bilder på henne och då sätts de in i bloggen.


Ha en bra söndag kväll!


Anette



 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

17 maj 2010 11:37

Härliga bilder:)
Vi håller tummarna så att röntgen resultatet bli toppen;)

Stora kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

18 maj 2010 09:48

Jag håller tummarna för ett bra röntgenresultat. Fina foton på alla hundarna och jag ser fram emot att få se vem er nya lilla valp är.
ha det gott, kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Linnéa

Linnéa

25 augusti 2010 10:23

Vilka fina bilder på era hundar, har tittat in då och då på eran blogg och varje gång är det så fina fotton :)
Ha det så bra,
/ Linnéa

http://linnea-90.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 8 maj 2012 12:14

jaha då var det röntgat, och Debbie var tyvärr inte dräktig denna gång   Men som man säger, det går fler tåg.    Vi provar igen på kommande löp, samma kombination. Ni som vill stå kvar på kommande valpar efter Debbie/Watson, får maila eller rin...

Av Anette - 16 april 2012 14:50

Så nu har Monowi Calypso Coffee ( Calle ) fått sin första vacinationspruta, chipp och blivit besiktad, allting var ok med den lille, inget navelbrock och ingen svansknick. På fredag flyttar han till sin nya familj i Skåne, blir lite tomt men så är de...

Av Anette - 26 mars 2012 10:39

Jaha då har Debbie och jag varit en tur till Skåne igen, denna gång var det daxs för utställningen Int. i Malmö. En lång väntan blev det, En av Candys valpar ut B-kullen ställdes oxå, blev väl inte det bästa reultatet, men domaren var hård men myck...

Av Anette - 15 mars 2012 10:51

Havika´s Deborah C´est  Moi   ( Debbie ) kom i löp lite tidigare än väntat. Så förra helgen drog Debbie och jag ner till Skåne och träffade den förtjusande, snygga Doremis Watson Brad.   Watson är en superduktig gentleman, Debbie blev nog kär, det sk...

Av Anette - 24 februari 2012 02:48

Ojj det var länge sen som jag skrev något i bloggen.Men varför skriva bara för skrivandets skull. Monowi Adorable Sweet Cindy ( Candy ) parades i december, med den snygga hanen Pregestas Björne Björnbuse. Vi valde att inte ta något ultraljud, uta...

Ovido - Quiz & Flashcards