Direktlänk till inlägg 6 februari 2010

Snö Snö och åter Snö!

Av Anette - 6 februari 2010 12:41

Snö! nu börjar jag bli trött på det här Snöandet! Tar det aldrig slut, I början av veckan när jag var ute en sväng med hundarna, så plötsligt gjorde Wilma och Chica ett ryck! jag  halkade och föll pladask ner på rygg i snön och  släppte alla kopplen och började ta mig upp, Då kom grannens hund springades och for som en skottspoling omkring oss, grannen stod i trädgården och uppmärksamma inte att hennes hund sprungit ut, så där stod jag plötsligt med fyra hundar, varav mina tre hade koppel på. efter en stund fick jag samlat in mina, grannens hund sprang fortfarande omkring oss, så efter ett tag kom grannen ut och roppade på sin hund, långt om länge gick hon till sin matte, så jag och mina hundar kunde fortsätta vår promenad. Jag klarade mig och undkom skador, lite ont i vänster arm, men det går säkert över snart.Tycker att har man ingen kontroll på sin hund i trädgården, är det kanske dax att sätta upp staket,  Lite kompostnät runt om räcker gott och väl. i varje fall för mina hundar.

Nu har det gått lite mer änn två veckor och vi väntar med spännnig på om tiken är dräktig!  (där vi har tingat valp). Vi håller tummarna och hoppas på ett gäng valpar till våren!


Under tiden så letar vi hane till  Wilmas och Fabbes tikvalp Nr: 1 Adorable sweet Cindy (Candy) hon började  löpa fyra dagar efter röntgen, men det gick vägen ändå, så nu lär hon inte komma i löp förräns till höst/Vintern. Så nu blir det till att titta  på hunddatan för att se olika kombinationer som kan tänkas bli bra, Vi har några kandidator men vi har ännu inte bestämmt någon hane för denna tik.

Under tiden väntar vi på att Tikvalp nr: 2 ska röntgas Amazing Grace Kelly (Agnes). det blir troligtvis inte förrän till våren.


Vi vill oxå passa på och önska min syrra lycka till med nya valpen Molle (Tollare).

Syrran fick ju tyvärr ta bort sin älskade Candy  (Tollare) i sommras. Mycket tråkigt,  Candy var en super hund, lydig och lättlärd, meriter hade hon oxå, ViltspårsChampion.

Och sammtidigt önskar vi er lycka till med röntgen på Misty (Tollare).


Er andra önskar vi en bra lördag/Söndag


Anette/Stefan





 
 
Maria

Maria

8 februari 2010 10:03

Vad roligt att de gick bra på röntgen.Nu får vi hoppas att ni hittar en lämplig kavaljer till Candy.Det finns ju lite att välja på så att säga.
Håller mina tummar att även du får den lilla tikvalp du söker, och att det går hela vägen med tiken som du satt upp dig hos.
Såg att du skrivit till mig på Facebook.Är inte inne där något så skriv på mailen, e-post eller Msn om det är något.
Ha en bra vecka ni alla //Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Anki

Anki

11 februari 2010 23:49

Fin hemsida & fina hundar. Satt & kollade runt bland en massa länkar & hittade in hit. Länkar gärna in hit från min blogg om det är ok för dig?

Mvh
Anki

http://www.ankifl.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

12 februari 2010 12:49

Det var ju tur att du inte skadade dig mer.
Man blir lite arg när en hund kommer ut springande så. och jag håller med dig man kan verkligen se till att sin hund håller sig på tomten.
Jag håller tummen för dig så du kan få en lite ny medlem hos er:)
Vad spännande hoppas ni hittar någon lämplig hanne till henne:)
Ha nu en skön helg. kjamen från oss alla på Bearclaw

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

17 februari 2010 22:52

Usch vad det lät otäckt med fallet. Hoppas din arm är bättre.
Lycka till med planerad valpkull. Hoppas ni får en massa små gryn till våren. Underbart!

Kram Anki

http://www.ankifl.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

22 februari 2010 21:38

Det lär bli ett antal brutna armar och ben denna snörika kalla vinter. Än så länge har jag klarat mig undan med enbart blåmärken och jag hoppas på att få ha kvar den turen.
Att leta hanhund till sin tik är ett roligt jobb, då har man något kul att se fram emot. Jag hoppas även att det blir en rejäl kull på tiken ni tingat valp efter. En ny liten flockmedlem är aldrig fel att få hem
Ha det gott, kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 8 maj 2012 12:14

jaha då var det röntgat, och Debbie var tyvärr inte dräktig denna gång   Men som man säger, det går fler tåg.    Vi provar igen på kommande löp, samma kombination. Ni som vill stå kvar på kommande valpar efter Debbie/Watson, får maila eller rin...

Av Anette - 16 april 2012 14:50

Så nu har Monowi Calypso Coffee ( Calle ) fått sin första vacinationspruta, chipp och blivit besiktad, allting var ok med den lille, inget navelbrock och ingen svansknick. På fredag flyttar han till sin nya familj i Skåne, blir lite tomt men så är de...

Av Anette - 26 mars 2012 10:39

Jaha då har Debbie och jag varit en tur till Skåne igen, denna gång var det daxs för utställningen Int. i Malmö. En lång väntan blev det, En av Candys valpar ut B-kullen ställdes oxå, blev väl inte det bästa reultatet, men domaren var hård men myck...

Av Anette - 15 mars 2012 10:51

Havika´s Deborah C´est  Moi   ( Debbie ) kom i löp lite tidigare än väntat. Så förra helgen drog Debbie och jag ner till Skåne och träffade den förtjusande, snygga Doremis Watson Brad.   Watson är en superduktig gentleman, Debbie blev nog kär, det sk...

Av Anette - 24 februari 2012 02:48

Ojj det var länge sen som jag skrev något i bloggen.Men varför skriva bara för skrivandets skull. Monowi Adorable Sweet Cindy ( Candy ) parades i december, med den snygga hanen Pregestas Björne Björnbuse. Vi valde att inte ta något ultraljud, uta...

Ovido - Quiz & Flashcards