Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

Debbies tredje utställning.

Av Anette - 29 oktober 2010 15:06

Ett tag sen som jag bloggade, ibland hinner man inte.

Debbie har varit på utställning igen, en Inoff även denna gång, HKK i Halmstad hade sin årliga Inoff utställning ca:500hundar var anmälda av olika raser.

Debbie är ett yrväder utanför ringen, måste bara leka lite med de andra hundarna, När hon väl kommer in i ringen är hon underbar.

Debbie vann sin klass, ok det var ju enbart en tik till med , men ändå. Debbie blev 1:1 BIR valp med HP, Hon gick vidare och fick tävla med hanen.Debbie vann  och gick vidare till gruppfinalen, åter en väntan, I gruppfinalen tror jag att det var ca: 15 stycken valpar i åldern 6-9månader, domaren tog god tid på sig, och Debbie slutade som BIG 3. åter igen fick Debbie fina rosetter med sig hem.

Debbie har nu varit på tre Inoff utställningar, alla tre gångerna har hon blivit BIR valp med HP, BIS 4 x1, BIG 1 x1, BIG tredje placering. Lite skryt men vad gör det, det är ju roligt när det går bra.

Hur Debbie placerar sig på de officiella utställningarna det återstår och se, där är det oftast fler hundar av samma ras som Debbie med, men jag får titta över och se om jag kan anmäla henne till någon större utställning.

Fick tillsänt mig fina bilder på Debbie i ringen från HKK utställning, ska se om jag kan föra över dem och lägga dem  i bloggen vid något tillfälle.

Ha en bra helg


Anette/Debbie samt de övriga hundarna


 
 
Sören

Sören

29 oktober 2010 19:54

Hej Anette,
Stort grattis med Debbies framgångar. Hon charmar alla i och utanför ringen! Nika skall röntgas inom kort så vi håller tummarna.

http://www.ekespangs-unika.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

29 oktober 2010 21:10

Grattis till bra placering:)
Allt jätte roligt när det går bra.

Då får jag hoppas på lite fina bilder:)

ha det gott kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Lena Thudin

Lena Thudin

30 oktober 2010 12:45

Grattis till fina resultat!
Ha en bra helg :)
mvh Lena

http://www.bernerlena.se

 
Catharina Öhgren

Catharina Öhgren

1 november 2010 01:14

Ett stort grattis till din fina tjejs placeringar!
Hoppas på lite fina kort.
Catharina

http://bernerlyans.se

Anette

1 november 2010 23:45

Jag fick tillsänt mig bilder,Så de kommer att sättas in snarast.

 
Madde

Madde

3 november 2010 14:35

GRATTIS till big 3!! va roligt!!
Hälsningar Madde

http://www.michikoskennel.se

 
Marianne

Marianne

7 november 2010 22:54

Grattis, roligt att det går så bra. Då hoppas jag få se den lilla damen snart då.
ha det gott.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Emelie

Emelie

11 november 2010 19:39

Ett lite sent GRATTIS!!! Vore ju kul att se bilderna...;-)! Kram Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 8 maj 2012 12:14

jaha då var det röntgat, och Debbie var tyvärr inte dräktig denna gång   Men som man säger, det går fler tåg.    Vi provar igen på kommande löp, samma kombination. Ni som vill stå kvar på kommande valpar efter Debbie/Watson, får maila eller rin...

Av Anette - 16 april 2012 14:50

Så nu har Monowi Calypso Coffee ( Calle ) fått sin första vacinationspruta, chipp och blivit besiktad, allting var ok med den lille, inget navelbrock och ingen svansknick. På fredag flyttar han till sin nya familj i Skåne, blir lite tomt men så är de...

Av Anette - 26 mars 2012 10:39

Jaha då har Debbie och jag varit en tur till Skåne igen, denna gång var det daxs för utställningen Int. i Malmö. En lång väntan blev det, En av Candys valpar ut B-kullen ställdes oxå, blev väl inte det bästa reultatet, men domaren var hård men myck...

Av Anette - 15 mars 2012 10:51

Havika´s Deborah C´est  Moi   ( Debbie ) kom i löp lite tidigare än väntat. Så förra helgen drog Debbie och jag ner till Skåne och träffade den förtjusande, snygga Doremis Watson Brad.   Watson är en superduktig gentleman, Debbie blev nog kär, det sk...

Av Anette - 24 februari 2012 02:48

Ojj det var länge sen som jag skrev något i bloggen.Men varför skriva bara för skrivandets skull. Monowi Adorable Sweet Cindy ( Candy ) parades i december, med den snygga hanen Pregestas Björne Björnbuse. Vi valde att inte ta något ultraljud, uta...

Ovido - Quiz & Flashcards