Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Debbies andra utställning.

Av Anette - 9 september 2010 15:34

I söndags var jag och Debbie på utställning igen, denna gång bar det av till Ljungby. det var upp i ottan även denna helg, Debbie hade startnummer 24, denna gång. idag hade jag tagit med både en stol för mej att sitta på och tygburen (om det skulle komma regn) Debbie sprang som en klocka även denna gång, hon är superduktig på att följa mej fast vi bara varit på ringträning en gång. Debbie blev BIR-VALP med HP, och fick även denna gång en jättefin kritik, Debbie skulle in i den stora ringen i gruppfinalen på eftermiddagen, så resten av dagen tog vi det lugnt tittade på de andra som sprang  i ringarna, Vi träffade på Ekespångs Unika och hennes matte och husse, jag tackar för hjälpen för att ni passade min väska och Debbie en stund, och jag säger även grattis till Nikas resultat i ringen hon blev BIR hon med.

När klockan närmade sig tre på eftermiddagen drog de igång med gruppfinalerna, vuxna hundar först tio grupper, och valparna sist, lite tråkigt tycker jag då valparna blir fort trötta. men det är inget att göra åt. Debbie var ganska så trött efter en heldag på utställningen hon är ju enbart  5  1/2 månad. så när alla nio grupper med många hundar var klara var det äntligen dax för valparna.

34 valpar stod på rad och skulle springa in på ett led i den stora ringen, alla valpar var av olika raser och åldern var 4-6mån, inte lätt att placera sig här inte, tjugo åkte ut, vi var bland dem, oxå tio kvar. Det var en schäfer som vann klassen och en tibbe blev reserv. men jag är nöjd med dagen Debbie skötte sig superbra hon är bara utställd en gång tidigare och båda gångerna har hon blivit BIR-VALP med Hp.Denna gång fick debbie tre rosetter med sig hem.Vilken utsällning det blir nästa gång får vi fundera på,Vi tar det lite lugnt och hon är liksom lite för liten för Sofiero detta år, men vi har ju en Inoff utställning här i närheten om drygt en månad, och sen längre fram är det Växjö och Malmövalputställning.

Foto kommer slutet av veckan. I början på oktober är det en Rallylydnadstävling här i närheten, kanske jag anmäler Wilma till den.


Ha en bra fortsatt vecka.


Anette/Debbie

 
 
Marianne

Marianne

11 september 2010 19:56

Grattis till ännu ett BIR på lilla Debbie. Roligt att det går så bra för er.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 8 maj 2012 12:14

jaha då var det röntgat, och Debbie var tyvärr inte dräktig denna gång   Men som man säger, det går fler tåg.    Vi provar igen på kommande löp, samma kombination. Ni som vill stå kvar på kommande valpar efter Debbie/Watson, får maila eller rin...

Av Anette - 16 april 2012 14:50

Så nu har Monowi Calypso Coffee ( Calle ) fått sin första vacinationspruta, chipp och blivit besiktad, allting var ok med den lille, inget navelbrock och ingen svansknick. På fredag flyttar han till sin nya familj i Skåne, blir lite tomt men så är de...

Av Anette - 26 mars 2012 10:39

Jaha då har Debbie och jag varit en tur till Skåne igen, denna gång var det daxs för utställningen Int. i Malmö. En lång väntan blev det, En av Candys valpar ut B-kullen ställdes oxå, blev väl inte det bästa reultatet, men domaren var hård men myck...

Av Anette - 15 mars 2012 10:51

Havika´s Deborah C´est  Moi   ( Debbie ) kom i löp lite tidigare än väntat. Så förra helgen drog Debbie och jag ner till Skåne och träffade den förtjusande, snygga Doremis Watson Brad.   Watson är en superduktig gentleman, Debbie blev nog kär, det sk...

Av Anette - 24 februari 2012 02:48

Ojj det var länge sen som jag skrev något i bloggen.Men varför skriva bara för skrivandets skull. Monowi Adorable Sweet Cindy ( Candy ) parades i december, med den snygga hanen Pregestas Björne Björnbuse. Vi valde att inte ta något ultraljud, uta...

Ovido - Quiz & Flashcards