Alla inlägg den 21 november 2009

Av Anette - 21 november 2009 17:22

Jaha nu var det ett tag sen som jag uppdaterade i bloggen, ibland räker tiden inte till. I veckan var det avslutning på fortsättningskursen i Rallylydnad, våra ledare Lena och Kristina hade gjort en mycket rolig bana denna gång, hopp över hinder, två hinder med en presening liggandes  på marken, jag var lite skeptiskt över hur det skulle gå för Wilma att ta sig över hindern är ingen konst men jag tänkte mest på hur det skulle fungera när hon tramapde på preseningen, men som alltid går det jättebra, Wilma  tog det försiktigt, landade på alla fya benen och satte av mot nästa hinder. ett annat moment var slalom mellan burkar med godis i , första gången gick det superbra , slalom det gillar Wilma, andra gången vi gjorde momenten gick det  si så där Wilma hon gillar köttbullar hon, men när det är en skojbanna så är det ok att norpa lite av godiset. det går framåt med Wilma hon är en superduktig, lyhörd och framåt hund inte rädd för något, hon gillar att jobba så Rallylydnad passar henne perfekt. Till våren har vi anmält på nytt fortsättningskursen i rallylydnad, visst hade vi kunnat gå Elitkursen men jag tycker att jag behöver lite mer kött på benen innan vi ger oss på den kursen, till våren blir det till att tävla och kanske vi ger oss på några utställningar oxå.


Nu ska jag ta en stunds vila och sen är det daxs att gå till jobbet.

Ha en bra och trevlig helg ni andra.


Anette/Wilma

Ovido - Quiz & Flashcards