Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Öland

Av Anette - 7 september 2009 15:03

                        Helgen tillbringade vi på Öland, sambon och sonen samt våra hundar Wilma och Nova, Vi hade på förtur hyrt samma stuga som förra året, tio minutersväg från Böda sand.På lördag förmiddag åkte sambon och sonen ut på fisketur. Själv åkte jag en tur till hundutsällningen, och tittade lite på de hundar som ställdes de dagen, tog lite foto som kommer in i slutat av veckan.köpte lite hundgodis(öron) och ett par billiga regnbyxor, det behövde jag man är ju ute mycket och på onsdag börjar rallylydnaden igen.

tillbaks till stugan för lite mat och sen en tur i båten, jag och min son fiskade medans sambos höll styr på båten (motorbåt). Vi gjorde en liten tävling, om vem som fick upp mest gäddor.Vi var ute i drygt två timmar, sonen fick upp 4st. gäddor och jag fick upp 3st.Alltså vann sonen, Grattis till honom.Tillbaks till stugan blev det till att gå ut med Wilma och Nova en sväng och sen blev det kortlekspel och god mat med dryck. På söndagen blev det dax till att städa av stugan och packa ihop för hemfärd, Vi stannande till på Böda Sand och tittade på när våra vänner ställde sina hundar Leonberger och Bernersennen, Tyvärr hann vi inte med och titta på hur det gick för Tollarna och Golden retrieverna.

I Bernersennen ringen kom vi precis lagom för att se:

Nallemajas X-ET ERIXON, ta det sista CERTET och bli SUCH, GRATTIS till Susanne på Ekespångskennel.

Grattis även till er som placerade sig i tik och hanklaserna.

Vi stannade kvar på utställningen så vi hann med och se vem som blev Bir och Bim.

BIR EKOXENS NARIMA RUTH med CERT

BIM  SUCH, DKUCH MÖLLELYCKANS MOJO

GRATTIS GRATTIS!


Efter det var det dags för avfärd de 36 långa milen hem!

Men vi hade en trelig helg

Ha en bra måndagkväll

Anette







 
 
Maria

Maria

9 september 2009 11:14

Vad bra att ni hade det trevligt på Öland.Jasså...att du är en sådan hejare på att fiska gädda,dolda talanger kanske???
Ska ni till Sofiero till helgen? Jag ska ställa Tyzon hade varit roligt att träffas någon gång.

Ha det gott kram Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

13 september 2009 17:06

Det är trevligt att kunna se flera raser på en hundutställning. För att bara koncentrera sig på en ras är lite tråkigt i längden. Fina foton från Öland och utställningen.
Ha det gott.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

19 september 2009 08:21

Vilka fina bilder.Hade funderingar på Leonberger när vi skulle välja hundras.Det stod mellan Leon och Berner och det blev ju Berner.Men jag tycker Leon är en sååååå vacker hund.Finns en stilig hane här där vi bor som jag brukar träffa då och då på mina promenader.
Hoppas allt är bra med er alla och ha en riktigt Trevlig Helg .
Här har vi haft en vecka med ett underbart väder som ser ut att hålla i sig ett tag till.

Kramar Maria med flock!!!

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

25 september 2009 23:32

Det är skönt att kunna gå runt på en utställning och kunna njuta av olika raser. Ska man själv ställa sin hund så blir man fast vid sin egen ring hela dagen. Ni verkar ha haft en skön helg på Öland. Tack för sitt grattis.
jag ska fixa fram ett kort på min bror, jag har inte glömt bort dubbelgångaren. fniss*
ha en trevlig helg. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 8 maj 2012 12:14

jaha då var det röntgat, och Debbie var tyvärr inte dräktig denna gång   Men som man säger, det går fler tåg.    Vi provar igen på kommande löp, samma kombination. Ni som vill stå kvar på kommande valpar efter Debbie/Watson, får maila eller rin...

Av Anette - 16 april 2012 14:50

Så nu har Monowi Calypso Coffee ( Calle ) fått sin första vacinationspruta, chipp och blivit besiktad, allting var ok med den lille, inget navelbrock och ingen svansknick. På fredag flyttar han till sin nya familj i Skåne, blir lite tomt men så är de...

Av Anette - 26 mars 2012 10:39

Jaha då har Debbie och jag varit en tur till Skåne igen, denna gång var det daxs för utställningen Int. i Malmö. En lång väntan blev det, En av Candys valpar ut B-kullen ställdes oxå, blev väl inte det bästa reultatet, men domaren var hård men myck...

Av Anette - 15 mars 2012 10:51

Havika´s Deborah C´est  Moi   ( Debbie ) kom i löp lite tidigare än väntat. Så förra helgen drog Debbie och jag ner till Skåne och träffade den förtjusande, snygga Doremis Watson Brad.   Watson är en superduktig gentleman, Debbie blev nog kär, det sk...

Av Anette - 24 februari 2012 02:48

Ojj det var länge sen som jag skrev något i bloggen.Men varför skriva bara för skrivandets skull. Monowi Adorable Sweet Cindy ( Candy ) parades i december, med den snygga hanen Pregestas Björne Björnbuse. Vi valde att inte ta något ultraljud, uta...

Ovido - Quiz & Flashcards