Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

Rallylydnadstävling 090603

Av Anette - 4 juni 2009 12:49

Jaha då var det daxs för rallylydnasdtävlnig igen.

denna gång gick det mycket bättre, Wilma var på hugget.Den första delen av banan gick bra, ja lite avdrag får man ju ha, lite snett sittande och lite snus i marken,men vad gör det huvudsaken är att man har kul. I den andra hälften av banan gick det oxå hyffsat bra, vid nästsista momenten så kom jag av mig, och vid sista momenten innan slutskylten så var det ett såkallat STOP 1,2,3 steg bak, skylt, vilket innebär att när hunden sitter tar föraren 1 steg bak och stannar, därefter 2 steg och stannar och sist 3 steg och stannar, hunden följer föraren och sätter sig varje gång föraren stannar.

denna skylt låg nästan jämsides med banderollen där banan tar slut och utanför låg Wilmas godisburk fylld med härliga köttbullar.Wilma ville bara ut mot godisburken men jag lyckades få in henne igen, jag trodde hon var utanför banan (då blir man diskad) daxs för sista momenten Wilma satte sig snett och och bara tittade på sin godisburk,lyssnade inte,tills sist lyckades jag göra ett första steg motvilligt följd av Wilma, tyvärr bröt jag momenten,

Eftersom att jag trodde att jag var diskad.

Väl framme vid domaren, som frågade varför jag bröt, jag hade fixat detta om jag hade avslutat det sista momentet, jag var alltså inte diskad när Wilma drog ut mot banderollen (godisburken),snopet och trist!

Man ska  ha 70 poäng för godkänd, när jag hade räknat igenom poängen hade vi 74 poäng.

Nu letar vi nya rallylydnadstävlingar.


Ha en bra torsdag

Anette/Wilma 



 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

5 juni 2009 11:57

Vad kul att det gick bra för er:)
Sen får ni ha en super, super skön helg nu.
Stora kjamar från oss

http://www.bearclaw.se

 
Ingen bild

CINA I HALMSTAD

7 juni 2009 18:44

Hej Anette!
Kul att du tittade in.Det är alltid kul att träffa nya människor.
Lycka till på nästa tävling jag ska hålla tummarna för dig.Du ska se att det kommer gå fin,fint nästa gång.
Ha det gott!
Hälsningar från Cina

 
Ingen bild

CINA I HALMSTAD

7 juni 2009 18:47

Hej Anette!
Kul att du tittade förbi.
Visst är det kul att träffa nya människor.
Lycka nu till på nästa tävling.
Det kommer att gå bra för er tror jag.
Jag ska hålla tummarna.
Ha det gott!
Kram Cina

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

12 juni 2009 22:17

Vi vill önska er en bra helg

Många kjamar från oss

http://www.bearclaw.se

 
Ingen bild

Bernwikarna

16 juni 2009 18:35

Tack,vi hoppas att ni oxå får en skön midsommar. Och bra kämpat på rallylydnaden.
// Bernwikarna

 
Carina & Boris

Carina & Boris

17 juni 2009 18:52

Kan tänka mej att det passar Wilma med Rally lydnad, jag och Sally har också provat på det och det tyckte hon var jätteroligt!

Hälsningar Carina, Boris & Co

http://www.eklovenskennel.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

18 juni 2009 11:42

Hallo hallo.Jag har kollat med brukshundklubben i Ronneby och tyvärr finns inga Rallykurser i hela Blekinge Trist!!
Men det hade varit flera som frågar så vi får hoppas att det kanske kommer igång så småningom.Lycka till med era planer och ha en trevlig och solig sommar

Maria

http://ellebacken.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette - 8 maj 2012 12:14

jaha då var det röntgat, och Debbie var tyvärr inte dräktig denna gång   Men som man säger, det går fler tåg.    Vi provar igen på kommande löp, samma kombination. Ni som vill stå kvar på kommande valpar efter Debbie/Watson, får maila eller rin...

Av Anette - 16 april 2012 14:50

Så nu har Monowi Calypso Coffee ( Calle ) fått sin första vacinationspruta, chipp och blivit besiktad, allting var ok med den lille, inget navelbrock och ingen svansknick. På fredag flyttar han till sin nya familj i Skåne, blir lite tomt men så är de...

Av Anette - 26 mars 2012 10:39

Jaha då har Debbie och jag varit en tur till Skåne igen, denna gång var det daxs för utställningen Int. i Malmö. En lång väntan blev det, En av Candys valpar ut B-kullen ställdes oxå, blev väl inte det bästa reultatet, men domaren var hård men myck...

Av Anette - 15 mars 2012 10:51

Havika´s Deborah C´est  Moi   ( Debbie ) kom i löp lite tidigare än väntat. Så förra helgen drog Debbie och jag ner till Skåne och träffade den förtjusande, snygga Doremis Watson Brad.   Watson är en superduktig gentleman, Debbie blev nog kär, det sk...

Av Anette - 24 februari 2012 02:48

Ojj det var länge sen som jag skrev något i bloggen.Men varför skriva bara för skrivandets skull. Monowi Adorable Sweet Cindy ( Candy ) parades i december, med den snygga hanen Pregestas Björne Björnbuse. Vi valde att inte ta något ultraljud, uta...

Ovido - Quiz & Flashcards